Anyám a mostoha-----Wilhelem

Anyám haja mindig kontyban fogott
hat  kis gyereket nevelt , majd távozott
oly messzinek tűnnek ezek a  napok
ott maradtak édes világomban zokogón.

Sok vendég érkezett haza  kiskoromban
szivar ,nevetés meg borozások napja
visszhangzott a dal a kopott zongorán
anyám díszként ült sorsomban cifrán.

Nem értettem meg soha jobban anyám
türelmetlen volt velem, gyakran mostohán ,
lehet makrancos voltam -vadóc ostobán
törődése  lüktet ma is  halántékom táján.

Apám türelmes volt,szórakozott  gazda
szerettem ha szeretetét nekem adta ,
húsz éve telt, utoljára mikor kézen fogott
a tenyerem a lázától  még ma is sajog.

Eltűntek régen a zajos boldog szokások
anyám fülében néma zongora szó kopog ,
haja ma is szilárd fehér kontyba fogott
a hangja halkabb lett nem szólnak dalok.

Szeretném ha apám keze még búcsúzna
húsz éve letűnt esték szórakoztatója
szeplőtlen szeretettel  teli szelíd hangja
        boros ,szivarfüstos szobánkban szólna.[W.B.]

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Amerre mentem

Menni valahova

SZŐLŐSZEDÉS