Átok a fejemen--Wilhelem

Igen. Igen. Én mindent ráhagyok.
tudja is a férjem, hogy ki vagyok,
azt hiszi, az vagyok, akinek hisz
örvend nekem,néha színházba visz.


O, mégis-jó, szűk szemű az ember
nem vakítja ki az én szememet sem
s ujjong, hogy helyette is elmegyek
mert úgy sem hiszi mit is tehetek.


Én legárvább férjes asszony vagyok,
fejemen férjem koronája ragyog,
le-ledobom és gondolom magamba
beh szép volna egy virág a hajamba.

Fájdalmas, hogy meg vagyok kötözve,
mert rab vagyok és sírnom kellene,
de csak húzom a csörgő láncokat
hiába gyötörnek,gyötrik a hátamat.

De táncolok, hogy muzsikának halljam,
véres szívem viruljon, mint a dallam
néha ok nélkül keményeket mondok,
néha vérig-vágom vaskos láncomat. [W.B.]






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Amerre mentem

Menni valahova

SZŐLŐSZEDÉS