Csa az a rovid nyar

Nyár.  Fojtó,  gyújtó,  szerelem  nyara

tikkasztó  hőség,  enyhe,  holdas  éj,

ezer  emléket  rázintott  elém napszóra

szerelmes idők újra felépítésere.


En mar voltam szeretve gorcsosen

kik atvirasztottak velem sok ejszakat

de a vagy forrosaga meg nem kivant

mint engem az imadott varázsvilág.

 

Tunder volt ket labon szarnya atlatszo

szerettem volna naphosszat osszebujva

simitani szarnyait fenyesre sikalva

s valtig erositeni hogy nem volt senki mas.

 

O fedezett fel maganak maga oromere

s bizalomal valalta maga beteljesedesere

s, ha megtudnam fogni ujbol a kezet

meghalnek a csokjaert egyetlen estere

 

Es mai is szeretem utolso veremmel

mit barmikot neki adnek felepulesere

de sorsunk nagy tekercs szavak intelme

ennyi volt ,ezt szeresd kozos épülésre.


Nyár.  Fojtó,  gyújtó,  szerelem  nyara

tikkasztó  hőség,  enyhe,  holdas  éj,

ezer  emléket  rázintott  elém napszóra

szerelmes idők újra épülésének.


Ő fedezett fel magának maga örömére

s bizakodval válalt a maga szerelmére

lelkem  fürdött  hulló  szirom-árban

és én nem tudtam ,hogy rövid a nyár.


Nem vedekeztem  fenyo illata ellen

csak csodaltam modorat termeszetet 

ajkai kozott kincsek  szallt felettem

en mindig szarnyait fenyesitettem




ajndek volt nekem talan a legdragabb

kit az isten kuldte vigasztalasomra

bajitalt nem adtam  soha hogy velem 

maradjon sajat szerelmes kedvere,



.





s, ha megtudnam fogni ujbol a kezet


meghalnek a csokjaert egyetlen esten. 



Beteg  vagyok,  de  mór  belényugodtam.

Tűrök,  várok,  reménykedem  nyugodtan

.Mikor jön  végre az a  fordulat

Vagy  egy  másik,  mely  jobb  arcot  mutat


El  kell fogadni,  bármii  nyújt a végzet

,Aggály,  remény  egy  nap  csak  véget  érnek

.Egy  nap  mindennel  tisztában  leszünk

,Bár  nem  látunk tobbe nem érezünk.



Elkésett  rózstíbimbók  még  reméltek

,Az  őszirózsa  szinte  újraéledt

;kis  kertünk  fái  véres  könnyet  sírtak

.Megálltam  köztük  őszre-váró  szívvel,

a  lelkem  fürdött  hulló  szirom-árban

s  egy  pillanatra  azt  gondoltam :  nyár  van.Nyár.  Fojtó,  gyújtó,  szerelem  nyara  .  .  .tikkasztó  hőség,  enyhe,  holdas  éjezer  emléket  rázintott  elém  — és  ragyogott  a  táj,  a  kert,  a  fa,égő  palástban  tört  elő  a  napszórva  az  áldást:  izzó  sugarat.Csak  most  tudom,  hogy  hull   a   dér   a  fákról,ha  bús  veréb  fázón  az  ágra  száll:azon  a  mámon'tó  délutánon suttogta  el  búcsúszavát  a  nyár  .  .  .



  

 

.

 

 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Amerre mentem

Menni valahova

SZŐLŐSZEDÉS