Jani és a hegeduje



 Gyermekkorom sok furcsa árnnyal

Halott kis álommal teli


Két karikás, nagy csuda kék szem,

Kis keskeny arc. Ez volt Jani.

 

Kék matrózing a vézna vállán

Álla alatt a hegedű,

A zengő, zúgó csodaszekrény

Rajta négy húr, két S betű.

 

A parkban mindig alkonyat van,

A tó nem is mozdul, inog

A labdarózsák teliholdak

És csillagok a jázminok

 

Én délutánként ott aludtam,

Hol ágyaztak dús, vadmohák

És Jani jött, és Jani surrant

És pendült, sírt a szerenád.

 

Ahogy kisgyermekek zokognak

Hogy fáj,és a szívünkbe szúr

Oly furcsán, olyan fuldokolva

Nagyon szabadon sírt a húr.

 

Hogy néha mint a zápor verdes

És néha mint a csók, szelíd,

Olyankor én nagyon szerettem

Jaj úgy megsajnáltam a Jani

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Amerre mentem

Menni valahova

SZŐLŐSZEDÉS