Szotlan  vagyok  s  kicsit  levert,

— mily  keserű  tünet  

— mellemen  már  sokszor  hevert

e  gyilkos  rémület.

Jaj,  szégyellem,  így  gyávaság

lenne  elvérzenem 

 — s mint  fuldokló  a  parti  ág

után  kap  két kezem.


Egész  bensőm  úgy áhított

,elindultam  feléd,

s  most  lám  másnak  világítod

felhőtlen  kék  egét.

Napként  ragyoghatsz  jóllehet

,én  kísérőd  vagyok

  — de sötét  lesz  majd  éjjeled

,ha  holdad  elhagyod.


Nem  kértem  sohasem  kegyét

,míg  éltem  senkinek,

volt számítás  és  más  egyéb

,mi  visszatérített

utómból,  — hogyha  láttam  itt

minden  perc céltalan,

a  sok  lemondás  megtanít

bolyongni  egymagám



.Nyelvem  eszemre  hallgat

  és nem  panaszol  sokat

  — de  belül  minden ^ mint  ütés


nyoma  torzul  s  dagad.

Megbújok  sebeim  közé

a  hajtott  fák  alatt 

 — s  úgy  várok,  mint  régen

  Noé várta  a  zöld  gallyat.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Amerre mentem

Menni valahova

SZŐLŐSZEDÉS