En hiszek

 En Hiszek  a  gyötrelemben,

én  hiszek  a  gondban-bajban. 

.Minden  rossznak  így  kell  lenni,

így  van  ma,  mert  így  volt  hajdan!


Én  hiszek  az  éjszakában,

ködben-fagyban,  lángtengerben

:Én  hiszek  a  sikoltásban 

s  abban  is,  hogy  sárbaverten


Kell  néznünk  a  csillagokra

S  áhítoznunk  egy  csepp  jóért

Én  hiszem  az  idők  rendjét

:a  vérpadot  és  a  hóhért!


Kell  a  próba!  Kell  az  átok

!Szükség  van  a  vérre,  tűzre:

Szükség  van  a  gyilkolásra,

hogy  az  embert  összefűzz


Én  hiszek  a  szenvedésben,

lépcsője  az  minden  jónak!

Füstből,  tűzből,  vértengerből

tisztán  kél  ki  majd  a  holnap


És  az  ember,  —  elhullatva

farkasfogát,  tigriskörmét:

nagyobb  lesz  az  emberségben

,pogányságban  lesz  csak  törpé


Én  hiszek  a  Sodomában!

Minden  rosszban,  hogy  az  jól  van!

Én  hiszek  a  jajban,  könnyben

,hogy  hihessek  a  mosolyban!










!És  az  ember,  —  elhullatva

farkasfogát,  tigriskörmét:

nagyobb  lesz  az  emberségben

,pogányságban  lesz  csak  törpébb


:. . .   Én  hiszek  a  Sodomában!

Minden  rosszban,  hogy  az  jól  van!

Én  hiszek  a  jajban,  könnyben

,hogy  hihessek  a  mosolyban!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Amerre mentem

Menni valahova

SZŐLŐSZEDÉS