Csodanyár

 Fejemen a nyár lángkendője lengett   

Kasza nem vágott még a fűbe rendet  

Csillagvilágosan  és   bársonysötéten

gyermeklánc s búzavirág nyílt  a réten.


Tovább vad szegfű sápadt árvalány volt  

Pár földi rózsa  hivalkodva lángolt

S nyitva a  kerti  inda fonta rácsa

Szemem kitágult néma ámulásra.


Mint drágán hímzett zöld bársony  paláston

Oly pompa tündökölt a kerti pázsiton

százszorszépek   és  lilakelyhű  zsályák 

elémbe vágtak hogy utam  elállják.


Oroszlánszájak hús színű ajka nyitva

Az omló nap italt habzsolva itta,

Nyári álom sarkantyúk égkék minarettje  rezgett

Ho liliomok kábítva tömjéneztek.


Körül sárgában és bíbor pazarban

Rózsák ritkítottak lángoló kazalban

En elvakultam és   a  földre hulltam,

Szemem bezártam   és  tovább vakultam.


Reám jött, hogy most minden földön nyár van  

S jött minden nyárfojtó   virágos  árban

Reám tódult buja  tündöklo káprázat

Virágtól rogyó távoli csodafákat.


.t,K riza n tém u m o t  és  orchideákat.Tengert,   harsány   harangvirágos  kék etÉ s  égő  szerelem ből  tű z m ező ket,N arancserdö   virá g ziva ta rt  hullat  .. .É s  a   világ  sziro m vih a rb a   fu lla d t.K o szo rú k    verték  osto rkin t  a   testem,V irágok  zá p o rá tó l  ö ssze e ste m ;Virágba ufók  g ö rg te k   zu h a n va    ra jta m   .  .  .•S virágok  k ö z i   virághalállal  haltam .Berde  Mária.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Amerre mentem

Menni valahova

SZŐLŐSZEDÉS