Ki is voltal nekem

 Ki voltál nekem, senki meg ne kérdje 

A földnek nincs olyan héttitkos lakatja, 

Mely titkát titkosabban tartogatja

Mit jobban rejt rejtelmei néma vértje.

 

Ki voltál nekem, senki meg ne kérdje

A földnek nincs olyan héttitkos lakatja,

Mely titkát titkosabban tartogatja

Mit jobban rejt rejtelmei néma vétke.

 

Kopogni miért kell a sírra gördülő sziklán?

Ki voltál nekem nem kérdem ma én sem

Múló üdvöm Múlhatatlan szenvedésem

Nem zörgetek már sorsunk múló titkán

 

De ,hogy ki vagy ma-"bűvös pálca" ,melyen

mikor fűszál sem hajt? nekem sehol sem,

csak megsuhintom s száz virágba serked

gyongyokkel  telik meg a zold fuves ret




Vagy egy kagylóban megbujt gyenge porszem.

mely kincseket fogantat, bárha fájva,

amelytől a lelkem gyöngyöt gyöngyről izzad.

 

Vagy az eső csókolta gyenge nyárfa,

mit egy sóhaj könnyhullatásra izgat

és peregnek róla kristály könnyű cseppek.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Amerre mentem

Menni valahova

SZŐLŐSZEDÉS