Hálátlan vagyok

 Hálátlan vagyok

Érzem hálátlan vagyok az élettel,
nem hatnak meg káprázatos szavak,
kapok mindent pénzt, hírt, szeretetet
s én? mégis elégedetlen vagyok.

Nagy dolgot belőle mért csinálnék?
amit adnak férfiak, csak finom hitel,
kétes haszon, mint minden ajándék,
ez mind igaz de viszonozni kell.

Szomorúan és alázatosan belátom
butaság minden ajándék s mélázom
miért tanították meg a férfiak a nőket
elszédíteni apró csecsebecsékkel.

Türelmetlen dühvel utáltam mindig
a műveletlen s főleg buta férfiakat
vannak dolgok mit nem értenek meg
a tudást: az eszesség, vágy és akarat.

A nagyra becsült képességeken túl
vannak rejtelmek forró hevülések,
melyeknek szárnyán kopott életünkben
a szeretet varázsa belebeg hevesen.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Amerre mentem

Menni valahova

SZŐLŐSZEDÉS