Férfikegyre

 Fütyülök  férfi


kegyre,  csókra,

puha  kenyérre  s  földi jókra.]

Fütyülök  álszent,  vén  igékre

s  mártírok  általvert  szivére


.Hét  év  poklában  aki  égtem

ministráljak  zenés  miséken 

?Hiszem : jóságnak  nincs  hatalma

,Mammon  az  omega  s  az  alfa


.A k i  akar,  gyűjtsön  kincseket

simogasson  szöszke  tincseket

,mert  én  fütyülök  e  jókra

tözsér-jólétre s  milliókra,


.Hét  év  poklában  aki  égtem

ministráljak  zenés  miséken 

?Hiszem : jóságnak  nincs  hatalma

,Mammon  az  omega  s  az  alfa


De  koldusnak  sem  vetek  fillért

:koldus  én  nem  leszek  senkiért.


Minden  liliomot,  ha  tisztaa 


 bús  sárba  taposok  vissza

.A   jobb  karom  és  a  bal  karom

öljön,  lopjon :  most  van  alkalom.


Ahol  zokognak  vad  sikollyal,

számon  felcseng  egy  régi  bordal

.Holtat  temetek  sunyi  arccal

muszáj-könnyekkel,  talmi jajjal


Fütyülök  asszonykegyre,  csókra,

puha  kenyérre  s  földi jókra.]

Fütyülök  álszent,  vén  igékre

s  mártírok  általvert  szivére


.Hét  év  poklában  aki  égtem

ministráljak  zenés  miséken 

?Hiszem : jóságnak  nincs  hatalma

,Mammon  az  omega  s  az  alfa


.A k i  akar,  gyűjtsön  kincseket

simogasson  szöszke  tincseket

,mert  én  fütyülök  e  jókratözsér-jólétre

  s  milliókra,

De  koldusnak  sem  vetek  fillért

:koldus  én  nem  leszek  senkiért.


Minden  liliomot,  ha  tisztaa 

 bús  sárba  taposok  vissza

.A   jobb  karom  és  a  bal  karom

öljön,  lopjon :  most  van  alkalom.


Ahol  zokognak  vad  sikollyal,

számon  felcseng  egy  régi  bordal

.Holtat  temetek  sunyi  arccal

muszáj-könnyekkel,  talmi jajjal


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Amerre mentem

Menni valahova

SZŐLŐSZEDÉS