Játékos virágvers +

 Úgy visz a szél! úgy visz a szél

Fejem a forró napba ér.

 

Úgy süt a nap! Úgy süt a nap

Úgy perzseli az arcomat.

 

Rátátogok, rátátogok

s belémforog a napkorong.

 

Forró vagyok, forró vagyok,

lázam tüzétöl pattanok.

 

 Édes vagyok, édes vagyok

vágyam mézétől pattogok.

 

Boldog vagyok, boldog vagyok

boldogságomban pattanok

 

Hogy visz a szél! Hogy visz a szél

égő szívem a napba ér.

 

Messze a föld, lent van a rét

majd egy pipacs, majd margarett.

 

Megálljunk itt, szelem, szelem 

Azt a szűz nárciszt szeretem. 

 

Messze a rét, lent van a föld

fehér, kék, piros, sárga, zöld.

 

Megállj szelem ! Szelem megállj

Dália vár ott lenn reám!

 

Magas a nap, menny s ég közel,

csókol a szél s a szél ölel.

 

Eressz! Eressz! Hadd zuhanok

Jácint int fel, s öle kifog.

 

Búvik a nap, borul, dörög

portölcsérben az ördögök.

 

Hála istennek nálad vagyok

Isten hozott! Isten hozott!

 

Barkavirág, szomorú, szűz

régen rám váró parti fűz.

 

Megcsókolom, megölelem

ölébe csuklik vert fejem. 

 

Mit álmodom? Mit álmodom?

Fent én, s a szél, s a napkorong.

 

Liliom lent s vértulipán

illat illat s szín szín után.

 

Felébredek, éj van, hideg

a hajnalcsillag integet.

 

Nem mehetek szép égi szűz

szomorú por, én: parti fűz.

 

Megnyugszanak az ördögök

Alvó férjem uram köhög.

 

Marosba csüng hajfürtjei le

szíve alatt a jobbkeze. 

 

 

 

 

 

 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Amerre mentem

Menni valahova

SZŐLŐSZEDÉS